Browsing Filosofinen tiedekunta by Author "Pitkäniemi, Harri"
Now showing items 1-6 of 6
-
Matematiikan opetus mielekkään oppimisen edistämisessä: Integratiivista mallia kohti
Koskinen, Rauno; Pitkäniemi, Harri (Ainedidaktiikka-lehti, 2020)Synteesitutkimuksemme tarkoituksena on rakentaa laaja-alainen koonti niistä yhteyksistä, jotka kohdentuvat matematiikan kouluopetukseen ja mielekkään oppimisen kontekstiin. Tutkimusmetodologisesti synteesi koostuu ...Tieteelliset aikakauslehtiartikkelit
-
Meaningful Learning in Mathematics: A Research Synthesis of Teaching Approaches
Koskinen, Rauno; Pitkäniemi, Harri (Modestum LTD, 2022)The premise on which our synthesis is based is the fragmentation of research focused on teaching and learning in mathematics. Our intention is to build an aggregate synthesis from these sources in the context of school ...
-
Miten ilmiö pääsisi paremmin esiin? Mixed methods -metodologian valintoja kasvatustieteellisessä tutkimuksessa
Pitkäniemi, Harri (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2024)Tässä artikkelissa pohditaan, miten ilmiö tutkimuskohteena voidaan saada haltuun siten, että sen omin piirteistö ja siinä vaikuttavat voimat nousevat kasvatustieteellisessä tutkimuksessa esiin. Tarkoituksena on kehittää ...
-
Reasons for knitting blogging and its importance for crafting
Vilhunen, Katja; Pöllänen, Sinikka; Pitkäniemi, Harri (, 2021)The purpose of this study was to describe the reasons for knitting blogging and the importance of blogging for the bloggers’ crafting. A multiphase mixed-methods study focusing on quantitative ...Tieteelliset aikakauslehtiartikkelit
-
Sources and variation of self-efficacy in cases of student teaching practicum
Pitkäniemi, Harri; Martikainen, Timo (Institutionen för didaktik och pedagogisk profession, Göteborgs universitet, 2022)The purpose of the study was to determine student teachers’ personal self-efficacy beliefs and their views on what type of “sources” were behind self-efficacy in a lesson that they had just undertaken. Very little ...
-
Towards a few ideals in the concept of teaching. Teaching as a vehicle in education
Pitkäniemi, Harri (Cappelen Damm AS - Cappelen Damm Akademisk, 2020)Recently researchers have become increasingly aware of the value of the concept of teaching as an implementer of educational goals. At least many of Gert Biesta’s recent theoretical-conceptual studies on teaching and the ...Tieteelliset aikakauslehtiartikkelit