Browsing Filosofinen tiedekunta by Author "Kärnä, Eija"
Now showing items 1-7 of 7
-
Digi-Bags on the Go: Childminders' Expectations and Experiences of a Tablet-Based Mobile Learning Environment in Family Day Care
Pihlainen, Kaisa; Suero Montero, Calkin; Kärnä, Eija (Hindawi Limited, 2018)The use of mobile technologies is playing an increasingly important role in early childhood education (ECE) settings. However, although technologies are often integrated in ECE provided in day care centres, technology use ...Tieteelliset aikakauslehtiartikkelit
-
Koulunkäynninohjaajan vastaamattomuus autismikirjon oppilaan sosiaalisiin aloitteisiin
Kilpiä, Anni; Kärnä, Eija; Dindar, Katja; Räty, Hannu (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2022)Vuorovaikutuskumppanit eivät aina vastaa autismikirjon lasten aloitteisiin. Tässä tutkimuksessa selvitettiin, millaisia päällekkäistyviä vuorovaikutuksellisia projekteja koulunkäynninohjaajalla ja autismikirjon oppilaalla ...
-
Managing epistemic imbalances in peer interaction during mathematics lessons
Kämäräinen, Anniina; Björn, Pia; Eronen, Lasse; Kärnä, Eija (SAGE Publications, 2019)In this study, we investigated how students manage their lack of/insufficient understanding of the content of a mathematical task with the aim of reaching shared understanding and epistemic balance in peer interaction. The ...Tieteelliset aikakauslehtiartikkelit
-
Navigating the COVID-19 pandemic: Learning experiences of an online Sino-Nordic doctoral summer school on aging
Xu, Wenqian; Aavikko, Lotta; Kärnä, Eija; Chen, Honglin; Arief, Muzawir; Motel-Klingebiel, Andreas; An, Ning (Taylor & Francis Group, LLC., 2023)The COVID-19 pandemic has accelerated the digital transformation of Higher Education, necessitating a rapid shift from in-person to remote teaching and learning. This study investigates the experiences of doctoral students ...
-
Sidosryhmien näkemyksiä autismikirjoa koskevasta terminologiasta Suomessa
Dindar, Katja; Kilpiä, Anni; Kämäräinen, Anniina; Pihlainen, Kaisa; Pukki, Heta-Kaarina; Kärnä, Eija (Niilo Mäki Insituutti, 2023)Kansainvälisten tutkimusten mukaan ammattihenkilöiden käyttämä autismikirjoa koskeva terminologia poikkeaa autismikirjon henkilöiden suosimasta terminologiasta. Tässä tutkimuksessa selvitettiin sidosryhmien näkemyksiä ...
-
Students Acquiring Expertise through Student-Centered Learning in Mathematics Lessons
Eronen, Lasse; Kärnä, Eija (Informa UK Limited, 2017)This article reports the results of a study that investigated junior high school students’ experiences with learning in mathematics lessons that were based on self-guidance, use of technology, and minimalist instruction. ...Tieteelliset aikakauslehtiartikkelit
-
Using conversation analysis to identify unresponsiveness in peer interactions in inclusive groups
Kilpiä, Anni; Dindar, Katja; Kärnä, Eija; Räty, Hannu; Kämäräinen, Anniina; Suero Montero, Calkin (Equinox Publishing Ltd, 2023)Background: Previous research regarding unresponsiveness in peer interaction, including participants on the autism spectrum (AS), is mainly based on predefined categorizations of unresponsiveness; thus, there is a need for ...